Dlaczego wydaje się takie książki?

Dotarła do moich rąk książka wydana w 2011 roku, poświęcona – jak wskazuje tytuł oryginału – nie tyle “podkręcaniu umysłu”, ile sposobom rozwijania kreatywności (“Ignore Everybody: and 39 Other Keys to Creativity”). I jest to najgorsza publikacja z tego zakresu, jaką czytałem w ostatnich latach, a może w całym życiu…. Ciśnie mi się na usta pytanie, dlaczego niezłe w końcu wydawnictwo Helion trwoni pieniądze na prawa autorskie, zamawia tłumaczenie i publikuje na trudnym wszak rynku takie “coś”? Autor, specjalista od reklamy, odkrył własną drogę twórczą, którą jest rysowanie na odwrocie wizytówek. Zrobił z tego “Sprawę” i próbuje wokół niej naszkicować ileś tam jakoby przydatnych w twórczości reguł heurystycznych. W dodatku bardzo chce być dowcipny! Nie będę Szanownych Członków PSK męczył opisem tej pracy – wystarczy, że przytoczę kilka próbek kreatywności autora. Oto one:
– “Nie jesteśmy wystarczająco do niczego. Powinniśmy być bardziej do dupy” (s. 49).
– “Pieprzyć biednych. Nie stać ich na mnie” (s. 101).
– “Cześć. Zamiast pokazywać wam prezentację w PowerPoincie, pokażę wam po prostu mojego penisa” (s. 124).
Naprawdę omijać szerokim łukiem!

K.J. Szmidt

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *