Konceptualizacja profesjonalizacji kreatywności

Konceptualizacja profesjonalizacji kreatywności, red. E. Woźnicka, K. Witerska i L. Kuras, Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, Łódź 2017, s. 194, cena: 30 zł.

Pod tym dosyć skomplikowanym tytułem kryje się praca zbiorowa, powstała z tekstów referatów wygłoszonych na pierwszej konferencji z cyklu „Personalizacja kreatywności” zorganizowanej w murach AHE w Łodzi, w 2016 roku. Wydawca tak rekomenduje tę pracę, wykorzystując fragment napisanej przeze mnie recenzji:

Kreatywność z pewnej niszy naukowej powoli przedostaje się do głównego nurtu badań w naukach społecznych i humanistycznych. Przykładem tego jest praca zbiorowa “Konceptualizacja profesjonalizacji kreatywności”. Gromadzi ona, jak każda tego rodzaju publikacja, teksty autorów uprawiających różnorodne dziedziny wiedzy, od psychologii, filozofii i pedagogiki, po teorię zarządzania i projektowania systemów. Rdzeniem, wokół którego koncentrują się rozważania autorów, jest tytułowa profesjonalizacja kreatywności, ujmowana w różnych kontekstach edukacji, biznesu, rozwoju osobistego, tworzenia wiedzy itp. Czym jest to różnie rozumiane uzawodowienie twórczości, o tym czytelnik może się dowiedzieć z lektury tej interesującej książki.

Zwracam uwagę czytelników na teksty: prof. Ireny Pufal-Struzik, Gotowość do działań transgresyjnych studentów o różnym poziomie postawy twórczej; dr Zofii Okraj, Od pomysłu do wdrożenia: istota, etapy i uwarunkowania procesu powstawania innowacji i A. Mroczek-Żulickiej, Łódź jasko przestrzeń sprzyjająca twórczości. Ponieważ w tym roku odbyła się druga konferencja z zakresu „Profesjonalizacji kreatywności” (Lublin), spodziewać się można niebawem drugiego tomu z tego cyklu.

Krzysztof J. Szmidt

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *