Kreatywność i innowacje według Johna Adaira

Ta niewielka książeczka jest zbiorem złotych myśli na temat kreatywności i innowacji w biznesie i zarządzaniu, które głosi od lat znany angielski specjalista od zarządzania i przywództwa – prof. John Adair, autor ponad 50 książek, wydanych w 25 językach (m.in. interesująca “Sztuka twórczego myślenia”, Wolters Kluwer, Warszawa 2008). Myśli te zebrał wydawca i menedżer w jednej osobie – Neil Thomas. Niestety, myśli o kreatywności i innowacji oraz dobre rady, jak rozwijać zdolności twórcze u siebie i w zespole rażą wtórnością, oczywistością i brakiem oryginalności. Towarzyszą im liczne autotesty i listy kontrolne oraz parę łamigłówek i zagadek (łamigłówka “Dziewięć kropek”, a jakże!), w których czytelnik może zdiagnozować niektóre swoje zasoby i nawyki. Oto pięć najważniejszych zdaniem Adaira “dobrych zwyczajów” jednostek kreatywnych; 1) myślenie wykraczające poza zakres problemu; 2) wykorzystywanie nadarzających się okazji; 3) wykorzystywanie nieświadomego umysłu; 4) powstrzymywanie się od pochopnych ocen; 5) wykorzystywanie analogii. Choć bardzo chciałem, to jednak nie znalazłem niczego ciekawego w tej lekturze. Niekoniecznie!

K.J. Szmidt

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *