Kształcenie do twórczości na Mazowszu

W pięciu miastach Mazowsza (Radom, Ciechanów, Siedlce, Ostrołęka, Mińsk Maz.) zakończyły się konferencje pod wspólnym hasłem: “Mazowieckie Talenty – Szkoła Wspierająca Uzdolnienia”, organizowane przez poszczególne wydziały Mazowieckiego Samorządowego Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Elżbietę Sikorę we własnej osobie. Konferencje te, które zgromadziły setki nauczycieli i pedagogów, regionalnych działaczy oświatowych i polityków (w tym posłów do Sejmu), były wstępem do rozpoczęcia w wymienionych miastach programu “Szkoła Wspierająca Uzdolnienia”, polegającego na aplikacji lekcji twórczości do systematycznych zajęć szkolnych. Wykłady o konieczności kształcenia do twórczości wygłaszał każdorazowo niżej podpisany, dyrektor MSCDN i sprawca “zamieszania” Jarosław Zaroń przedstawiał genezę i założenia projektu, Elżbieta Lemańska – konsultant z Płocka opowiadała o doskonaleniu nauczycieli do projektu i tworzeniu grup wsparcia, zaś dwie nauczycielki Szkoły Podst. nr 11 w Płocku, realizujące od paru lat program – Iwona Zaręba i Elżbieta Grzelak – dzieliły się bogatymi doświadczeniami z wdrażania lekcji twórczości. Następnym etapem jest nabór szkół i nauczycieli do projektu, a już za chwilę rozpoczną się systematyczne szkolenia z psychopedagogiki twórczości. Całością kieruje MSCDN, za szkolenia i opiekę naukową odpowiedzialność wziął Zakład Pedagogiki Twórczości UŁ. Projekt mazowiecki jest, jak sądzę, największą tego typu inicjatywą w Polsce, jaka kiedykolwiek zdarzyła się pedagogice i dydaktyce twórczości. Patronat nad programem objął PSK.

K.J. Szmidt

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *