Psychologia w Szkole nr 4/2009

Polecamy najnowszy numer “Psychologii w Szkole”, świetnie redagowanego czasopisma psychopedagogicznego nie tylko dla psychologów. W tym numerze Redaktorka Naczelna Jolanta Białek tak zachęca do lektury:”Szkoła wymaga kreatywności. Dlatego ten numer poświęcamy jej niemal w całości. Najwybitniejsi polscy psychologowie i pedagodzy twórczości wyjaśniają nieporozumienia definicyjne, podsuwają metody identyfikacji uczniów utalentowanych i zdolnych oraz sposoby rozwijania ich kreatywności. Ale też uwrażliwiają na problemy uczniów twórczych. Pokazujemy też konkretne twórcze działania nauczycieli, którzy potencjał drzemiący w uczniach potrafią wykorzystać i spożytkować do efektywnej edukacji. Nauczycieli, którym obca jest rutyna i znudzenie, którzy mają w sobie moc ulepszania rzeczywistości szkolnej. Wszak creatio ex nihilo to domena boska. Warto spróbować”. Wśród publikowanych tu tekstów znajdziecie między innymi:

– M. Karwowski – Oblicza uczniowskiej kreatywności
– MacGyver i Bill Gates w szkolnej ławce: rozmowa z K.J. Szmidtem
– M. Ledzińska – Twórca w świecie techniki
– W. Limont – Wzmożona pobudliwość uczniów zdolnych
– B. Dyrda – Kiedy uczeń zdolny słabo się uczy
– K.T. Piotrowski – Jak wykorzystać cegłę – o pomiarze twórczości
– R.E. Bernacka – Szybciej, więcej i twórczo …
– D. Kulesza – Szkolna Liga Twórczości.

To dobrze, że Europejski Rok Kreatywności i Innowacji zakończył się takim monograficznym numerem popularnego czasopisma. Oby tylko Pani Redaktor nie straciła zainteresowania sprawami kreatywności!
Lektura konieczna.

K.J. Szmidt

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *