Relacja z konferencji Profesjonalizacja Kreatywności

Zapraszamy na mikrotransmisję  z konferencji w dniach 15 i 16 marca na periscope.tv (na kanale @piotrtalan), zaczynamy o 10:30.

Konferencja rozpoczęła się od powitań gospodarzy i gości, po czym głos zabrał prof. Krzysztof Szmidt, który jest gospodarzem sesji plenarnej.  Pierwsze wystąpienie wygłosił dr Makary Stasiak z AH-E,  który mówił o konstrukcji programu kierunku studiów Technologia kreatywności (wystąpienie to transmitowaliśmy na periscope).

Kolejny mówca to Maciej Łaski, który przedstawił zestaw kreatywnych działań UM Województwa Łódzkiego dla mieszkańców i promujących region. Jednym z ciekawszych przykładów to projekt designe thinking do którego włącza się Łódź.

Prof. Andrzej Falkowski mówił o używaniu kreatywności w promocji marki. Na początek wygłosił tezę, że kontrolowanie zachowań rynkowych (strategie rynkowe) to sztuka. Nie wystarczy nauka zasad działania, potrzebny jest jeszcze artyzm w ich użyciu. W dalszej części wystąpienia, mówca skupił sie na jednej ze strategii (dodanie nowej cechy do struktury postawy) i wskazując na tę technikę manipulacji konsumenckiej pokazał, że w kręgu zainteresowań specjalistów od promocji jest odblokowywanie sztywności myślowej konsumentów aby ukazać nowe cechy przedmiotów (aby dzięki temu otworzyć nowy kanał reklamy).

Prof. Krzysztof Szmidt mówiąc o wielu przejawach twórczości codziennej mówił między innymi o wartości kreatywności stosowanej. Wystąpienie transmitowaliśmy na peryscopie.

Klaudia Tolman, mówiąc i rysując jednocześnie, opowiadała o tym jak oparła swoją drogę zawodową na kreatywnym biznesie. To wystąpienie również transmitowaliśmy.

Pierwszą sesję tematyczną, zatytułowaną Kreatywność w edukacji, rozpoczęła pani prof. Madalińska – Michalak, która zauważyła, że istotne kompetencje przywódcze wymagają postawy twórczej. Jako przykład wymieniła budowanie wizji, rozpoznawanie obszarów do zmiany oraz angażowanie innych do procesu zmiany. Badania jakie przeprowadzono wśród polskich dyrektorów wykazały niska samoocenę w obszarze dwóch ostatnich kompetencji wśród dyrektorów, którzy wysoko ocenili potrzebę przywództwa w swojej pracy. Wystąpienie transmitowaliśmy. Kolejne wystąpienia dotyczyły kreatywności w nauczycieli, uczniów i studentów.

Dzień zakończyły i rozpoczęły następny, dwie wizyty studyjne w instytucjach powstałych w pięknie rewitalizowanych budynkach przemysłowych. Art InKubator to instytucja łącząca ze sobą funkcję inkubatora przedsiębiorczości z startup’ami z branży kreatywnej (http://www.artinkubator.com).  EC1 – to łódzkie centrum nauki w budowie. Zakończenie inwestycji przewiduje się na wrzesień  2017. Już jednak robi ogromne wrażenie zakonserwowanymi urządzeniami elektrowni węglowej i przestrzeni przeznaczonej na budowę ścieżek edukacyjnych (http://www.ec1lodz.pl/). Wieczorne, nieoficjalne wyjście do Off Piotrkowskiej (kolejnego rewitalizowanego obiektu) pozwoliło dostrzec jak polityka miasta nastawiona na twórcze wykorzystanie zasobów przykłada się na aktywność i kreatywność mieszkańców, których “twórczość codzienna” buduje nowoczesny wizerunek Łodzi.

W środowym panelu dyskusyjnym Profesjonalizacja Kreatywności, zgromadzeni eksperci mówili o praktyce, zasobach i zagrożeniach kreatywności w różnych obszarach. Nie udało się podczas tej dyskusji wskazać listy warunków profesjonalnego kształcenia kreatywności.

Kolejna sesja Kreatywność w edukacji, pozwoliła na przekrojowe spojrzenie na działania podejmowane w edukacji, mające na celu rozwijanie kompetencji twórczych.

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *