W dniach 14-16 kwietnia odbyła się w Łodzi kolejna, V Międzynarodowa Konferencja “Edukacja alternatywna – dylematy teorii i praktyki”

W dniach 14-16 kwietnia odbyła się w Łodzi kolejna, V Międzynarodowa Konferencja “Edukacja alternatywna – dylematy teorii i praktyki”, zorganizowana przez Katedrę Teorii Wychowania UŁ (kierownik naukowy – prof. dr hab. Bogusław Śliwerski). Czlonkowie PSK też tam byli i byli widoczni. Jeden z referatów plenarnych wygłosił prezes – prof. dr hab. Krzysztof J. Szmidt (“Postulaty psychopedagogiki twórczości pod adresem edukacji alternatywnej”), w sekcji IV “Dydaktyczne koncepcje alternatyw edukacyjnych w szkole” głos zabrali nas ludzie: dr Jolanta Bonar (UŁ) mówiła o “Poziomie kreatywności uczniów edukacji alternatywnej”; mgr Monika Just (UŁ) o “Roli metafory w rozwoju poznawczym dzieci w młodszym wieku szkolnym”, a mgr Monka Modrzejewska-Świgulska (UŁ) o “Twórczości codziennej jako kompetencji życiowej i samorealizacji”. Twórczość zdominowała tematykę tej sekcji – okazało się też, że najpopularniejszym narzędziem badań jest Test Urbana-Jellena, a wyniki, które przynosi, są ciekawe, choc mocno dyskusyjne. Szczegóły znajdą się w materiałach pokonferencyjnych, które niebawem wyda niezawodny “Impuls”.

kjs

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *